All Categories
Featured
Laat je in het begin vooral helpen en voorlichten door je boekhouder (koerier flexi). Zorg voor een goede boekhouder/accountant Durf je eigen boekhouding te doen (scheelt weer in de kosten voor de boekhouder), maar laat de boekhouding wel door hem controleren, na een tijdje merk je dat je veel zelf kunt, zelfs de BTW aangifte
Betaal dus beter vooruit aan de belastingdienst, dan wen je alvast aan die blauwe brieven (hoewel wennen…) Wordt niet te afhankelijk van een klant. Groeien is gevaarlijk, je hebt er veel geld voor nodig. Factureer zo snel mogelijk Houdt je banksaldo’s en dergelijke in de gaten Let op dat het geld op je banksaldo niet allemaal van jou is.
Teken bij aflevering aan de geadresseerde van de goederen nooit zelf de vrachtbrief af, want bij diefstal van de goederen, wijst de ontvanger alle verantwoordelijkheid af - koerier medische stalen. Sluit altijd de deuren van je vrachtwagen af. Neem nooit je origineel mee van je vervoersvergunning, die ligt op kantoor/thuis! In de auto heb je bij je het (originele) gewaarmerkte kopie van de eurovergunning Maak een ondernemersplan, niet alleen voor de bank, maar vooral voor jezelf (koop het boekje zo maak je een ondernemersplan van Roel Grit Wolters-Noordhoff bijvoorbeeld)
Alle elementen zitten erin, pik eruit wat je nodig hebt en stem het af op je eigen onderneming. Snel transport. Leg je ondernemersplan aan de bank voor, ook al heb je geen geld van ze nodig, ze kunnen je van de nodige kritiek voorzien Vergeet niet dat je als eigen rijder nu ondernemer wordt en niet je hobby voor jezelf gaat uitvoeren ! – Onderdeel van over banken – Onderdeel van over een eigen bedrijf – Onderdeel van over inkoop – Onderdeel van over marktonderzoek – Onderdeel van over ondernemers - oa een ondernemersplan – Rabobank – Diverse persoonlijkheidstesten – Zoek naar: Starters – Algemeen Octrooi- en Merkenbureau – Ministerie van Economische Zaken – Belastingdienst – Zoek naar: Handboek ondernemen –Voor MBO – Benelux merkenbureau – Business box – – Centraal Bureau voor de Statistiek (overheid) – E-Scan – Ministerie van Economische Zaken – Realistische zelfanalyse test KvK Utrecht –Diverse publicaties o. koerier prijzen.a
De rest zit in een schemergebied waarbij het dubbeltje nog op zijn kant ligt. Voor veel eigen rijders is het kopen van een eigen vrachtwagen een droom - koerier Rotterdam. Maar ze gaan er dan aan voorbij dat het meer is dan een hobby. Je wordt een ondernemer. En dat heeft zijn leuke, maar ook zijn minder leuke kanten
Het is belangrijk om een goed business plan te maken. koerier prijs per km. Bij praktisch elke onderneming is dit van belang, dus ook de eigen rijder die zijn eigen vrachtauto koopt. Afgezien van het business plan moet ook het thuisfront er volledig achter staan! De eigen rijder met de eigen vrachtwagen die het allemaal wel stoer lijkt vergist zich in het ondernemerschap
Dat moet wel allemaal worden verdiend. Je moet goed nadenken over de vrachtauto. Uiteraard moet je met de vrachtauto als eigen rijder dag in dag uit je brood verdienen en dat mag best wel met plezier gebeuren. Je werkt nu eenmaal met meer plezier in een auto die je helemaal naar je eigen hand hebt gezet.
Begin bijvoorbeeld met het huren van een auto voor een jaar. Kijk hoe je het allemaal bevalt. Hoe werkt de pakketautomaat van DHL?. Misschien is het allemaal wel een bevlieging. een goed business plan is dus belangrijk. De accountant moet met je meekijken of het plan haalbaar is en of de eigen rijder met zijn vrachtwagen de nodige euro's gaat kunnen binnen brengen
Zorg dat je aan de start staat met een eigen vergunning. De weg naar die vergunning is niet gemakkelijk. Je moet immers betrouwbaar, kredietwaardig en vakbekwaam zijn. Vooral in dat laatste zit de kneep. Om de vakbekwaamheid te halen moet je weer naar school en examens doen. De meeste zien hier enorm tegen op en vinden het vaak onzin.
Je moet voor de praktijk datgene uit de cursus halen wat je nodig hebt. koerier Utrecht. Vooral de vakken bedrijfsmanagement en financieel management leren je om mee te praten en te denken met de accountant (Expres transport). Het vak personeelsmanagement leert je vooral beseffen dat je misschien beter niet aan personeel begint. De module calculatie leert je goed rekenen om als eigen rijder de vrachtwagen op de weg te zetten
Vergeet niet dat je als eigen rijder met je eigen vrachtwagen nu geen werknemer meer bent, maar een ondernemer. Die gedachte moet al beginnen met het accepteren van het volgen van de cursus. Vele hoor je wel eens zeggen dat ze de vakbekwaamheid moesten afschaffen. Natuurlijk is er voor het merendeel van de ondernemers geen vestigingswet meer (het middenstand van vroeger).
Je moet je afvragen of je die situatie wilt hebben, het is al geen makkelijke markt ! In het kader van de belastingen (en ook sociale premies) blijft het gebruik van een zzp-er of een eigen rijder oppassen geblazen. Wat doe je als koerier?. Voornamelijk artikel 610, boek 7 van het burgerlijk wetboek is daarbij van belang
In hoeverre zijn de kosten van het voertuig dat gebruikt is voor de zpp-er en de eigen rijder? In hoeverre loopt de eigen rijder en de zzp-er risico voor de vervoerde lading? Kan de zzp-er of de eigen rijder opdrachten weigeren? Kan hij zich laten vervangen door een willekeurige derde? Is de zzp-er of eigen rijder gebonden aan huisregels? In hoeverre staat de zzp-er of eigen rijder onder gezag na het aannemen van een opdracht? Voor het aannemen van een privaatrechtelijke dienstbetrekking (je wordt dan beschouwd als werknemer en niet ondernemer) moet zijn voldaan aan de volgende drie voorwaarden: de verplichting van de werknemer tot persoonlijke arbeidsverrichting; een gezagsverhouding tussen werkgever en werknemer; de verplichting van de werkgever tot loonbetaling.
In hoeverre kan, mag, zal en heeft de zzp-er of eigen rijder de opdracht geheel of gedeeltelijk door een ander laten uitvoeren. Waar in veel rechtuitspraken over gevallen wordt is het feit of de zzp-er of eigen rijder de rit persoonlijk moet doen na aanvaarding van de opdracht - koerier rijbewijs b antwerpen. Stadskoerier. In het tweede punt zou men moeten kijken naar de mate van gezagsverhouding
En zeker moet de vraag gesteld worden in hoeverre de zzp-er of eigen rijder vrijheid heeft ten opzichte van de chauffeurs die bij het betreffende transportbedrijf in loondienst zijn - snel bezorgd. Dat zzp-ers of eigen rijders vrij zijn om hun om hun route naar de bestemming te kiezen is evenmin onverenigbaar met geen gezagsverhouding, als de vergoeding voor de rit genormeerd is door het gebruik van een TLN-planner voor het bepalen van de vergoeding
Eigen rijders met een eigen vrachtwagen zijn financieel eigenlijk nog wel wat flexibeler dan de grote bedrijven (Wat is het verschil tussen een pakket en een koerier?) - Expres transport. een groot bedrijf heeft een terrein, loods, kantoor, overhead en salarissen te betalen. De eigen rijder heeft natuurlijk zijn eigen salaris, de belasting daarover moet hij het volgende jaar via zijn inkomsten belasting betalen
Wanneer je in de Transport en Logistiek werkt in het weekend, ’s nachts of tijdens feestdagen, heb je recht op een toeslag. Zo’n extra vergoeding is er ook als je overuren maakt, moet overstaan, ploegendiensten draait of je beschikbaar moet houden om te gaan werken (consignatievergoeding). In sommige gevallen heb je zelfs recht op reiskostenvergoeding.
Dit geldt ook voor deeltijdwerknemers. Voor oproepkrachten geldt een andere regeling. Zie voor meer informatie de pagina Flexwerk. De toeslag voor overuren is 30%. nachtkoerier. Omdat overuren voor een werknemer, niet zijnde een oproepkracht, pas boven de 40 uur worden gemaakt, heb je voor de gewerkte tijd boven de 40 uur ook nog recht op een vergoeding van 100% van je uurloon
Samengevat: Alle zondaguren binnen je overeengekomen contracturen per week. Alle zondaguren boven je overeengekomen contracturen per week (Dringend transport). In de cao voor het beroepsgoederenvervoer staat op welk loon je recht hebt op een feestdag. Natuurlijk zit er verschil in het loon tussen wanneer je moet werken en wanneer je vrij bent
En nationale feestdagen zijn: Koningsdag en 5 mei (wanneer het jaar eindigt op een 0 of een 5). pakketdienst. Valt een feestdag op een dag waarop je normaal gesproken werkt, maar hoef je vanwege de feestdag niet te werken? Dan moet je werkgever je voor die dag 8 uur doorbetalen (pakket verzenden). In de cao staat dat je recht hebt op een extra vergoeding als je wel moet werken op een feestdag
Latest Posts
Spoedlevering Vandaag
Pakket Koerier
Historische Benaming Koerier